Har du også forskellige mail-konti? Kniber det med at få taget backup af dem alle? Se her, hvordan du enkelt kan tage backup på én gang.

Ideen med netbaserede tjenester eller cloud computing som Gmail er, at du ikke selv skal rode med servere, opgradering af server-software og -hardware samt bekymre dig om backup.

I februar oplevede flere tusinde brugere af Gmail dog, at deres emails var forsvundet.

Efter nogle dage fik Google genskabt de pågældende mails, men hændelsen har givet anledning til, at folk nu overvejer, om de ikke lige skal tage en kopi af de vigtigste mails.

Business Center har tidligere beskrevet, hvordan du kan tage backup af dine netbaserede mails hos Gmail.

Vi ser her nærmere på, hvordan du kan tage backup af ikke kun Gmail, men af de forskellige mail-konti du anvender, så du er sikret imod, at du pludselig en dag oplever, at alle dine onlinebaserede mails er væk.

Backup af dine emails
Det gratis program kaldet Mailstore Home er et Windows-baseret program, der kan tage backup af både webbaseret mail og desktop-baseret mail.

Du kan bruge det til at arkivere mails fra Gmail, Yahoo, mailbokse som anvender POP3 eller IMAP, Microsoft Outlook, Microsoft Exchange og Mozilla Thunderbird og Seamonkey.

Mailstore Home fungerer med Windows 2000, Windows XP, Windows Vista, Windows 7 samt Windows Server 2003 og 2007.

Bemærk at der ved installation af Mailstore Home på Windows XP kræves, at der installeres .Net Framework 2.0, hvis du ikke allerede har installeret det.

Når du har installeret MailStore Home, kan du begynde at sætte backup op for dine forskellige mail. Start MailStore Home og vælg Archive e-mail.

Hvis du eksempelvis vil sørge for backup af en Hotmail, kan du vælge POP3 Mailbox og indtaste din Hotmail-mailadresse, ‘Host’ (pop3.live.com) samt dit password. Vælg ‘Access via’ til at være POP 3-SSL ved hjælp af drop-down menuen.

Læs resten af historien hos Computerworld: http://www.computerworld.dk/art/115527?a=recommend&i=115527