ApotekerforeningenDet giver mening at gemme dine data online, men det er vigtigt at se sig for, inden der vælges udbyder af onlinebackup.

Da Apotekerforeningens fredede ejendom i København brændte i begyndelsen af maj, var det en katastrofe.

Det blev dog ikke en katastrofe for it-chefen.
Selvom pc’er gik op i røg og flammer, var det muligt at genskabe data, da Apotekerforeningen i lang tid havde anvendt remote backup.

Brand og indbrud umuliggør backup
Hvis hardisken i pc’er eller server af den ene eller anden årsag står af i små virksomheder, vil det også opleves som en katastrofe, såfremt der ikke er backup og dermed mulighed for at genskabe data.

Har man etableret backup, så er det vigtigt, at backup-diske ikke befinder sig i samme bygning som pc’er og server.
Hvis backup er placeret i samme bygning som pc’er og server, kan brand såvel som indbrud betyde, at man mister backup-diske og dermed muligheden for at genskabe data.

Den slags taler for, at man anvender en af de utallige online backup-muligheder, der findes på nettet.
Så slipper man også for selv at holde styr på forskellige versioner af backup.

Der er dog nogle vigtige ting, der skal undersøges, inden man vælger en udbyder af online backup.

Læs resten af historien hos PcWorld: http://bc.pcworld.dk/art/100779